Loading...

Πολυμέρη 51, 38222, Βόλος     (+30) 24210 36136

Το ταξίδι ενός ροδάκινου!

Το ταξίδι ενός ροδάκινου!

Ιούλιος 2015: Μήνας εφαρμογής ενός Project βασισμένο στην παιδαγωγική Reggio Emilia. Βασική αρχή: Το πρόγραμμα στηρίζεται αποκλειστικά στις ιδέες των παιδιών. Παιδαγωγική βάση:

  • η αυτενέργεια
  • η αλληλεπίδραση
  • η συνεργασία
  • εργασία σε ομάδες
  • παρατήρηση και εξαγωγή συμπερασμάτων
  • βιωματική μάθηση
  • ενεργητική συμμετοχή

H βασική φιλοσοφία της παιδαγωγικής Reggio Emilia, είναι η θεώρηση του παιδιού ως ερευνητή και δημιουργικού κατασκευαστή γνώσης. Η αντιμετώπιση του μαθητή ως προσώπου με πλούσιες δυνατότητες και δικαιώματα, έχει ως φυσική απόρροια την τοποθέτησή του στη θέση του πρωταγωνιστή κατά τη μαθησιακή διαδικασία. Το παιδί δεν αντιμετωπίζεται ως στόχος οδηγιών από το δάσκαλο, αλλά ως ενεργός συν – κατασκευαστής της γνώσης που παράγεται κατά τη διάρκεια των εργασιών και των δραστηριοτήτων που λαμβάνει μέρος. Στην προσέγγιση Reggio, ο μαθητής λειτουργεί περισσότερο ως ερευνητής, παρά ως δέκτης έτοιμης γνώσης. Στην παιδαγωγική Reggio Emilia, τα παιδιά είναι φυσικοί ερευνητές καθώς παράγουν ερωτήσεις σχετικά με αυτά που βλέπουν, διαμορφώνουν υποθετικές λύσεις, προβλέπουν αποτελέσματα και αναστοχάζονται σχετικά με τις ανακαλύψεις τους.

Όλα τα παιδιά θεωρούνται ως πολυμήχανα, περίεργα, ευφάνταστα, και εφευρετικά, και έχουν την επιθυμία να αλληλεπιδρούν και να επικοινωνούν μεταξύ τους και το περιβάλλον τους.

Οι μικροί ερευνητές χρησιμοποίησαν το μικροσκόπιο και ανακάλυψαν χίλια δύο μυστικά!

Μυστικά παράξενα και πρωτότυπα. "Το ροδάκινο έχει μέσα ριζούλες" Μαριάννα
Μυστικά που δεν φανταζόντουσαν ότι υπάρχουν "Μοιάζει με αλάτι" Στέλιος (για τη μούχλα)
"Η μυρωδιά είναι χάλια γιατί δεν τα είχαμε στο ψυγείο" Αντώνης
Μυστικά που αποκαλύφθηκαν και βγήκαν στο φως...
και αποτυπώθηκαν μέσα από τη ζωγραφική...
τον πηλό...
και τις κατασκευές...
«Η εφαρμογή Reggio Emilia μου άρεσε γιατί, το κάθε παιδί αποτύπωσε τη δική του ιδέα στις αναπαραστάσεις που έφτιαξε και όχι την αναπαράσταση που η δασκάλα του υπέδειξε!» (σχόλιο ενός μπαμπά που αποτίμησε το πρόγραμμα)