Loading...

Πολυμέρη 51, 38222, Βόλος     (+30) 24210 36136

Υδάτινες ιστορίες

Υδάτινες ιστορίες

Ιούλιος 2015: Μήνας εφαρμογής ενός Project βασισμένο στην παιδαγωγική Reggio Emilia.

Βασική αρχή: Το πρόγραμμα στηρίζεται αποκλειστικά στις ιδέες των παιδιών.

Παιδαγωγική βάση:

  • η αυτενέργεια
  • η αλληλεπίδραση
  • η συνεργασία
  • εργασία σε ομάδες
  • παρατήρηση και εξαγωγή συμπερασμάτων
  • βιωματική μάθηση
  • ενεργητική συμμετοχή

H βασική φιλοσοφία της παιδαγωγικής Reggio Emilia, είναι η θεώρηση του παιδιού ως ερευνητή και δημιουργικού κατασκευαστή γνώσης. Η αντιμετώπιση του μαθητή ως προσώπου με πλούσιες δυνατότητες και δικαιώματα, έχει ως φυσική απόρροια την τοποθέτησή του στη θέση του πρωταγωνιστή κατά τη μαθησιακή διαδικασία. Το παιδί δεν αντιμετωπίζεται ως στόχος οδηγιών από το δάσκαλο, αλλά ως ενεργός συν – κατασκευαστής της γνώσης που παράγεται κατά τη διάρκεια των εργασιών και των δραστηριοτήτων που λαμβάνει μέρος.
Στην προσέγγιση Reggio, ο μαθητής λειτουργεί περισσότερο ως ερευνητής, παρά ως δέκτης έτοιμης γνώσης. Στην παιδαγωγική Reggio Emilia, τα παιδιά είναι φυσικοί ερευνητές καθώς παράγουν ερωτήσεις σχετικά με αυτά που βλέπουν, διαμορφώνουν υποθετικές λύσεις, προβλέπουν αποτελέσματα και αναστοχάζονται σχετικά με τις ανακαλύψεις τους.

Όλα τα παιδιά θεωρούνται ως πολυμήχανα, περίεργα, ευφάνταστα, και εφευρετικά, και έχουν την επιθυμία να αλληλεπιδρούν και να επικοινωνούν μεταξύ τους και το περιβάλλον τους.

Το εφήμερο ίχνος του νερού...

«Ο ιππέας το άλογο και ο δεινόσαυρος!» Από την τυχαιότητα στο συγκεκριμένο!
Το νερό κυλά, μεταλλάσσεται, προσαρμόζεται, πάνω του επιπλέουν και μέσα του βυθίζονται…
Πειραματίζομαι, παρατηρώ, εξάγω συμπεράσματα και ανακαλύπτω τυχαία…όπως άλλωστε και πολύ σπουδαίοι επιστήμονες έκαναν…
Διαλυτά και μη σώματα στο νερό και ξαφνικά…προβάλλει ένα σκουλήκι μέσα από το χώμα… «τι θα κάνω μαζί σου από δω και πέρα;»
Χρωματίζοντας το νερό...
Με νερό και χώμα φτιάχνω λάσπη και χτίζω κάστρα όπως και οι «πρώτοι άνθρωποι» μπορεί να έκαναν!
Ποιος τολμάει να πει πως το παιχνίδι δεν οδηγεί στη μάθηση;